your market | your advertiser | your academy | your jobs moldova | public euroconsulting | piticot
Oferte Active: 0 posturi | 364 Articole
Vreau un cont YourJobs: Candidat nou Companie noua  
YouJobs
Cauta candidati
Articole
Prev
YourJobs Cum sa alegem surse de recrutare adaptate candidatilor ideali pentru post? 2016-05-18
Articol scris de Manuela Trusca - trainer Extreme Training
In aceasta primavara lansez o noua provocare tuturor celor care lucreaza in domeniul resurselor umane: manageri, specialisti, analisti si inspectori resurse umane, dar si antreprenorilor, managerilor de firme sau de departament.
Provocarea consta in identificarea celor mai bune surse de recrutare externa adaptate in permanenta nevoilor specifice declansate de fiecare post in parte. Despre recrutarea interna vom vorbi cu alta ocazie, intr-un viitor articol. Cu totii stim ca prima actiune, atunci cand avem un post pentru care vrem sa recrutam, este adeseori de a posta un anunt pe un binecunoscut site de recrutare. Cu cat anuntul este mai scump, cu atat este posibil sa avem mai mult succes. Este oare recomandata in toate cazurile aceasta optiune?
La ce surse de recrutare externa putem apela in general?
Recomandari din partea angajatilor
Managerul de resurse umane care nu primeste macar o recomandare de la un coleg, ar trebui sa isi puna mari semne de intrebare in legatura cu motivatiile angajatilor!;
- Firme de recrutare de personal specializate sau nu pe domenii de activitate Headhunting
  "Vanatoarea de capete  " se utilizeaza pentru pozitiile de top management;
- Oficiile fortelor de munca
Amintiti-va de articolul 10 din legea 76/2002;
- Anunturi mass-media
in functie de bugetul dumneavoastra;
- Targuri de job-uri
organizate de institutii publice, ONG-uri, companii, institutii de invatamant, in cadrul unor proiecte europene etc.;
- Agentii de munca temporara
in Codul Muncii veti gasi informatii la capitolul Vii – Munca prin agent de munca temporara;
- Site-uri de recrutare
Extrem de bine pozitionate pe piata, incercati sa-l identificati pe cel care va aduce cele mai compatibile CV-uri cu posturile de recrutat, cu buget limitat;
- Site-ul firmei sau al unor parteneri de afaceri, de proiecte
Aceste anunturi le vom realiza noi pe o structura proprie, deci atentie!;
- Universitati si alte institutii de invatamant
Adaptati-va anuntul la asteptarile tinerilor!;
- Baze de date, softuri specializate

Cu informatii ale candidatilor respinsi in cadrul selectiilor anterioare, cu rezultate la teste, motive de refuz, lipsa unor abilitati - aceste persoane pot fi compatibile ulterior cu un alt post sau cu o alta oferta;
- Cereri directe primite pe e-mail sau CV-ul depus la sediul firmei
Va recomand sa va ganditi cu mare atentie la acest aspect si sa creati o procedura usor de pus in aplicare de catre candidati. Nu ii fortati sa scrie CV-ul in formatul agreat de voi! Vor renunta;
- Retele de socializare: Facebook, Linkedin, Twitter, Google, Instagram etc.;
Evenimente de afaceri sau evenimente sociale
Retele de socializare: Facebook, Linkedin, Twitter, Google, Instagram etc.;
... si lista poate continua pentru fiecare domeniu in parte.

Pentru a ne lamuri la care dintre aceste surse de recrutare externe e bine sa apelam, propun sa facem o scurta analiza, fie ca lucram in domeniul resurselor umane, fie ca suntem antreprenori si ne organizam singuri activitatile de resurse umane:
In urma cu cativa ani am gasit o definitie simpla a recrutarii, ca fiind:

1.Localizarea (1)
2.Identificarea (2)
3.Atragerea (3)

celor mai buni candidati pentru posturile vacante sau nou create in firma. Sa le luam pe fiecare in parte:

Localizarea - etapa 1
in mod normal trebuie sa ne gandim unde sunt localizati in prezent candidatii ideali pentru postul nostru si ce fac ei acum pe plan profesional. si aici nu ne gandim mereu la acei candidati care sunt in cautare permanenta de noi joburi, ci chiar si la persoanele care au atins un nivel multumitor de satisfactie, atat pe plan profesional, cat si motivational. si acestia ne intereseaza, si acestora vrem sa le atragem atentia cu anuntul nostru de recrutare!

Exemplu:
Contabilii din domeniile retail, IT, constructii isi desfasoara activitatea in firme de profil din zona noastra geografica de interes si, daca vrem, le putem lista cu usurinta. Daca avem numele firmelor, putem accesa site-urile acestora sau putem cauta pe internet informatii despre angajati. Este un proces legal si extrem de transparent. Putem identifica numele acestora si pe site-urile de socializare si asa putem avea chiar o lista de nume de contabili pe care am vrea sa-i atragem in procesul nostru de recrutare si selectie.

Identificarea - etapa 2
Ea devine mult mai complexa daca vrem sa definim un profil motivational al candidatilor pe care ne dorim sa-i atragem prin anuntul de recrutare.
In ce consta realizarea acestui profil motivational? Consta in a reda cateva elemente care sa ne sugereze ce studiaza, ce citesc aceste persoane, ce le place sa faca in timpul liber, cum urmaresc dezvoltarea lor profesionala? Unde si cat se deplaseaza in vederea indeplinirii sarcinilor proprii? Cu ce persoane din exteriorul firmei colaboreaza? Care sunt sursele de stres specifice domeniului in care activeaza? Navigheaza oare pe internet? Pe ce tip de site-uri? Merg cu masina proprie sau nu? Participa la evenimente? Ce tip de evenimente? Fac parte din organizatii, asociatii, cluburi de profil? Merg la cursuri? Sunt prezenti pe retelele de socializare?
Raspunsurile la aceste intrebari sunt greu de oferit, dar cu atentie si rabdare putem bifa pentru fiecare grup de candidati multe dintre aspectele de mai sus.

Avand aceste informatii, putem sa ne gandim pragmatic ce surse de recrutare vom aborda:
- Pentru cei care sunt in permanenta cautare de informatii noi in diverse domenii,internetul este cea mai buna sursa de recrutare prin site-urile specializate, prin intermediul unor articole de interes, prin organizarea unor "dezbateri" pe teme adaptate domeniului pentru care recrutam;
- Pentru cei prezenti pe retelele de socializare vom posta un anunt sugestiv, cu cat mai multe informatii pe zona profesionala, adaptate asteptarilor acestora. Acesta va fi citit si de alte persoane, viitori candidati, clienti sau furnizori pentru firma noastra. Asadar atentie la forma si continut;
- Pentru angajatii care sunt plecati zile intregi in delegatie, cea mai buna sursa de recrutare este anuntul prin radio sau Linkedin;
- Pentru angajatii din ONG-uri putem folosi site-ul www.stiriong.ro;
- Pentru angajatii care se deplaseaza la diverse institutii, organizatii, cu permisiunea acestora se pot afisa informatii la sediile lor sau o persoana angajata aici ne poate oferi suportul necesar prin transmiterea de materiale despre posturile de recrutat (primarii, magazine, institutii publice, firme de formare profesionala, DGASPC, AJOFM etc.).

Atragerea - etapa 3
Haideti sa vedem cum ii vom atrage pe acesti canditati pe care i-am identificat si care vor citi anuntul nostru de recrutare (despre anunt voi scrie intr-un viitor articol):
Ce ar putea declansa, pe plan motivational, ideea de schimbare a jobului la o persoana care nu isi doreste astazi, acum, acest fapt? Avem un set vast de raspunsuri: un soft mai performant, un program de training extrem de adaptat domeniului din care provine, un program de lucru flexibil, o echipa de profesionisti de la care sigur are ce invata, beneficii financiare, colegi prietenosi, o locatie extrem de avantajoasa, clienti care ar onora pe oricine sa lucreze cu ei, produse sau servicii de ultima generatie, proceduri bine formulate care faciliteaza munca, o marca de masina pe care o va avea la dispozitie, un stil managerial centrat pe relatii sau pe sarcini, o cultura organizationala extrem de atractiva centrata pe un set de valori "dorit" de majoritatea candidatilor etc.?

Probabil deja lista ar devenit mult mai mare daca va raportati la firma in care voi activati sau, de ce nu, mai mica. Nu exista un raspuns corect la intrebarile pe care le anticipez deja.
Este bine sa avem mai multe elemente de atractivitate? Ce facem daca lista noastra este din ce in ce mai scurta si suntem o firma mica, la inceput de drum in afaceri?
De unde sa stim noi, din fata calculatoarelor, cine ne va citi anuntul de recrutare si la ce va reactiona ca element de atractivitate?
Rapunsul il veti gasi in ideile de mai jos:

Realizati o analiza a mediului de lucru, a motivatiilor angajatilor, a beneficiilor financiare si nonfinanciare oferite de catre firma; o puteti realiza informal, observand si intreband sau formal, aplicand diverse instrumente de lucru; veti realiza astfel, in mod obiectiv, o lista cu ceea ce oferiti ca "promisiune certa" prin anuturile de recrutare.
Cum:
- intrebati-i pe noii colegi de ce au ales sa lucreze in firma dumneavoastra si daca li s-au confirmat asteptarile;
- intrebati-i pe viitorii candidati ce informatie din anuntul de recrutare postat i-a atras cel mai mult;
- incercati sa identificati motivele reale ale demisiilor si sa realizati o statistica a acestora, cat mai obiectiv cu putinta;

Cititi cu atentie CV-urile candidatilor compatibili cu posturile de recrutat si incercati sa listati asteptarile acestora; ne referim la aplicatiile anterioare acestui moment;
... si amintiti-va sa fiti SiNCERI!!! Nu exagerati cu laudele, fiti cumpatati si realisti…

Listati raspunsurile primite si preluati informatiile care au fost punctate cel mai bine in urma analizelor de mai sus. in anunturile postate pe sursele de recrutare alese pe specificul tipului de candidat vizat vom regasi si aceste idei. Sunt multe sau putine? Cred ca raspunsul il veti da singuri. Cred ca in aceasta situatie nu conteaza neaparat cantitatea, ci impactul fiecarui element motivational asupra candidatilor luati separat, ca indivizi diferiti, cu asteptari diferite.
Si rezultatele vor veni cu siguranta!
Ne vom reintalni saptamanile urmatoare si vom descoperi impreuna cum trebuie sa realizam un profil profesional si comportamental pentru un post de recrutat si un anunt de recrutare.

Articol scris de Manuela Trusca - trainer Extreme Training

Trimite unui prieten:
Prev
Parteneri

Partener YourJobs.ro

Partener YourJobs.ro

Partener YourJobs.ro

Partener YourJobs.ro

Partener YourJobs.ro

Partener YourJobs.ro

Partener YourJobs.ro

Sustinem: Trainnig | Brasov | Vinde/Cumpara orice | Totalcommander.ro | YourAdvertiser | Blog Cariere
Public Euroconsulting | locuri de munca | Libraria Eminescu | Perfect Target Company | Slabire | Alina Blaga
Iulia Vesa | YourMarket | Blog E-commerce | Piticot | Felicitari | Horoscop | firme, produse, oferte
Curs valutar | StiriMatinale | Ora7 | pariuri sportive | Manichiura
  
Powered by  MyPagerank.Net
[acordul de confidentialitate] [termeni de utilizare ai site-ului] [nota de informare] [publicitate] created by Stevenson ltd. Stevenson